Advanced Workshop: Hosting a grid Opensimulator on a server.

Juliette
Juliette
 Member edited August 10 in Events
Start time: 14:30 local time. End about: 17:30 h - Fee: 40 Euro

For attendants of the morning Workshop or for people who already run opensimulator at home. We will use the MetroEdition for setting up the grid server which also has mySQL Database.

You will experience how Art Eames did it for 1Biennale. Many have done this successfully for a “home-server”. The workshop will answer as many questions you have. It will also show the webinterface Metropolis offers for hosted regions. If time permits, it might be shown how to run an opensimulator in a local network. This is of interest for classroom situations.

You need: A Windows notebook with WLAN – Windows 7 or 10 32 or 64 bit – A USB stick with 1 GByte All times in CET (Berlin time).

As a participant of the one of the workshops you are invited to join the Press Conference and the Grand Opening at KWInstitute. 

For more information, please visit:

https://wp.me/p9i7g2-jn

Comments

• Manfred Aabye
    Manfred Aabye
     Member

Warum sollte man 40€ bezahlen für etwas was man von anderen umsonst bekommt?

http://virtual-talk.de/showthread.php?tid=622&pid=2916#pid2916

Thanked by: Copper Tomsen
  • Copper Tomsen
    Copper Tomsen
     Member edited August 24
    Korrekt. Heute will jeder Kohle verdienen. Lieber die 40 Euronen an Metro spenden. Da haben alle was davon!"
  • Pius Noel
    Pius Noel
     Moderator
    Nicht alle lernen gleich oder kommen mit der relativ bescheiden gehaltenen Anleitung von Manni klar.

Würde ich heute neu einsteigen und hätte ich die Gelegenheit am Workshop live teilzunehmen, dann wäre es mir die 40 Euros wert. Ich finde es toll, dass es immer noch Leute gibt die an die Sache glauben und eine solche Veranstaltung durchführen.

Da ich dank meinen eher mühsam erworbenen Kenntnissen genau weiss welcher technische und finanzielle Aufwand mit dem Betrieb eines "eigenen" Grids verbunden sind, fällt es mir auch leicht ab und zu ein paar Euros an Hypergrid e.V. (Metropolis) abzudrücken.

Das eine widerspricht dem anderen nicht. Wem 40 Euro für einen guten Kurs zu viel sind, der wird in finanzieller Hinsicht auch kaum etwas zum Grid beitragen.
Sign In or Register to comment.

Welcome

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Discussions

© Copyright 2018 - Metropolis Metaversum
All times are GMT